torstai 27. maaliskuuta 2014

Kauppapäivä

Tänään oli perinteinen kauppapäivä ja päätin tuhlata oikein kunnolla eli noin puolet tuloista ostamalla reilu 2 euroa maksavan ananaksen. No kyllä mulle vielä muutama euro rahaa jäi mutta jotenkin ottaa taas päähän se miten meitä köyhiä ajetaan koko ajan vain ahtaammalle ja ahtaammalle. Ja niitä vähiä tukia ei taaskaan ole tullu ajallaan. Olisi kiva jos ministerit, kansanedustajat ja työkkärin/kelan/sossun ihmiset joutuis joskus kokeilemaan millaista on elää ilman rahaa ja varmuutta siitä koska tulee rahaa seuraavan kerran, tuleeko ollenkaan. Stressitasot on erittäin korkealla.
Ja olen tietoinen siitä että minä en ole edes pahimmassa tilanteessa. Tuttavapiirissä on ihmisiä, pareja ja jopa perheitä joilla rahatilanne vielä epätoivoisempi kuin mulla. Olen todella onnekas että ainakin vielä saan asua tässä asunnossa eikä vielä ole pelkoa että paino pääsisi tippumaan. Mutta kyllä se köyhyys silti raastaa. Oli se kuinka itsekästä tahansa niin kyllä ihminen kaipaa sitä että saisi edes joskus uusia vaatteita, voisi harrastaa jotain, voisi ostaa hyvää ruokaa (siis muutakin kun aina samaa tonnikalaa tai kanapaloja alekorista, joissa sinänsä ei ole mitään vikaa) tai käydä edes silloin tällöin baarissa tai syömässä tai keikalla tms. Vaikka elämä siitä olisikaan kiinni niin on se mun mielestä inhimillistä kaivata jotain elämään. Mutta kun valtio pitäisi huolta edes niistä perustarpeista kuten asunto, ruoka ja terveyskulut mutta kun ei nekään toteudu aina. Tuntuu että hallituksen ideana on tosiaan ajaa köyhät niin ahtaalle että kuolee pois.

No tuli vähän taas mentyä metsään alkuperäisestä aiheesta eli ananaksesta. Suosittelen kaikkia ananaksen ystäviä ainakin kokeilemaan tuollaista kokonaista ananasta purkkiananaksen sijaan. Isille juuri tänään valistin että ei sen kuoriminen ole mikään vaikea homma ja ainakin mun mielestä se on paljon mehukkaampaa ja paremmanmakuista kuin mitkään tölkkipalat.
Tässä kuitenkin varmuuden vuoksi vielä linkki videoon jossa näytetään miten ananas paloitellaan:
http://www.ruokala.net/ajankohtaista/vinkkivideo-kuinka-ananas-leikataan/1288577841298

  
Nam

Sen lisäksi tänään tuli taas pieni paketti Yankee Candle-kynttilöitä joita pitäisi kokeilla :) :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓