lauantai 3. tammikuuta 2015

Uusi terveellisempi vuosi

Minä en tee uudenvuoden lupauksia :) Koska en niitä pidä. Mutta vuoden vaihde on aina hyvä hetki yrittää löytää motivaatio elintapojen muuttamiseen. Mulle iso sysäys oli myös kun "joulutauon" jälkeen yritin tehdä joogaohjelmani ja sitten vähän tuollaista aerobicin tyylistä jumppaa wiillä. En pysynyt pystyssä yhtään, huojuin ja meinasin kaatua, huohotin ja olin hiestä märkä jo parin minuutin jälkeen, enkä taipunu mihinkään suuntaan senttiäkään. Tiesin kyllä että kunto on varmaan huono kun tuo loppuvuosi oli niin surkeaa. Ei tullut liikuttua juuri yhtään kun lenkkeily koiran kanssa kutistui pieniin kävelyretkiin ja kivut sekä stressitaso nousi niin korkealle ettei huvittanutkaan kuin maata ja syödä. Paino on silti hieman pudonnut, joten ehkä sen takia en odottanut olevani noin rapakunnossa.
Mutta siitä sai sellaisen kunnon läpsäisyn päin naamaa ja nyt on pakko yrittää löytää jokin liikuntamuoto jota pystyisi tekemään näiden selkävaivojen kanssa. Joogaa nyt tietysti yritän mutta kun koira ei pääse pitkälle lenkille enkä uskalla/viitsi lähteä yksin ravaan tonne ulos varsinkaan talvisaikaan kun on märkää, kylmää ja liukasta niin ehkä ainakin nyt talven ajaksi täytyisi katsoa joku wii ohjelma jota tekis joka päivä. Ehkä sitten keväämmällä/kesällä vois katsoa jos ihmislenkkikaveri jaksais aloittaa taas ravaamisen tai sitten lähteä yksin.
Tietysti mitään hirveän pitkän tähtäimen suunnitelmia ei kannata tehdä kun mahdollisesti ainakin 3 eri leikkausta tulevaisuudessa :P

Mutta vähän jotain muutosta täytyy saada tähän elämäntyyliin. Ainakin yrittää taas nyt alkuvuodesta ;)

4 kommenttia:

  1. lähtisitkö vesi juoksuun mun kanssa. -mamma

    VastaaPoista
  2. lähtisitkö vesijuoksua harrastaan mun kanssa. -mamma

    VastaaPoista
  3. lupaan ettet huku . : ) -mamma

    VastaaPoista

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓