tiistai 5. elokuuta 2014

Uusi tietokone?

Tämä mun tietokoneeni on ollut leviämispisteessä jo vähän aikaa ja minä olen sellainen ihminen, että mulla TÄYTYY olla hyvä kone. Nyt ollaan siinä pisteessä että mun on pakko ostaa tähän koneeseen uusi hiiri ja näppäimistö. Enkä nyt osaa päättää että lähdenkö ostaan niitä vai ostanko uuden koko helahoidon. Nyt olisi tarjouksessa ihan ok kone jossa osamaksu erä olisi n. 30 euroa kuussa. Se on mulle iso raha ja mun tarttisi todella pystyä nipistään ruokalaskusta jotta joka kuukausi saan sen kokoon. Mutta on sekin mälsää ruveta ostaan uutta hiirtä ja näppäimistöä jos kone leviää heti. Sen verran on selvitetty että konetta ei kannata ruveta korjaan. Se tulee melkein yhtä kalliiksi kuin uusi kone ja todennäköisesti se ei täysin kuntoon edes tule.
Huoh... En tiedä mitä tekis.. Kun sitten on sellainen tilanne että mulla on ruvennu kännykkäkin sanoon sopimusta irti. Kännykkä on kai kuitenkin pakko olla vaikka käytän sitä paljon vähemmän kuin tietokonetta :D :D
Että mä vihaan tällaisten päätöstä tekoa :( Se on aina niin iso riski ostaa osamaksulla kun olet työttömänä etkä koskaan voi olla varma tuleeko rahaa kun työkkäri yrittää väkisin tunkea karenssiin millon minkäkin tekosyyn nojalla, tai sitten käy niinkuin nyt että tiedonvälitys ei viranomaisilla kulje ja minä joudun kärsiin. :( En edes tiedä kuinka monta kertaa olen ollut ilman rahaa työkkärin tai kelan oman mokan takia. Enkä koskaan saa edes anteeksipyyntöä. Mutta auta armias jos työttömän joku paperi myöhästyy minuutin niin on 3 kuukauden karenssi.
Okei.. Ei pitänyt ruveta tällä kertaa haukkuun työkkäriä vaikka aggressiot taas korkealla. Täytyy varmaan vielä kysellä viisaammilta tästä koneesta ja mahdollisesta uudesta. Jos joku tietää hyviä kone tarjouksia niin vinkatkaa. Pöytäkone siis hakusessa.


1 kommentti:

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓