maanantai 16. toukokuuta 2016

Niska

Pienen tauon jälkeen niskan kivut pahenee taas. Oletan että liittyy jälleen siihen 5 vuoden takaiseen "onnettomuuteen". Olin kaverin kanssa jooga-tunnilla ja olin silta-asennossa kun kädet petti ja tipuin alas. Niska rusahti oikein kunnolla. Kaveri oli ihan kauhuissaan kun oli kuulemma niin paha ääni että hetken luuli mun niskan katkenneen. Menin seuraavana aamuna lääkäriin mutta ei sitä edes kuvattu. Käskettiin vaan pitää kylmää ja sain elämäni ensimmäisen panacod-kuurin. (Ne jotka tuntee mut niin tietää että vihaan panacod-lääkettä yli kaiken kun sitä määrätään mulle kaikkiin mahdollisiin kipuihin mutta kuulun siihen ryhmään ihmisiä joilla se ei tehoa.)
Tuon käynnin jälkeen kävin 2 vuotta melkein kerran kuussa lääkärissä kipujen takia mutta mitään ei tehty. Jossain vaiheessa ne vähän hävis tai jäi taka-alalle kun lannerangan pullistumat rupes oireileen. Silloin kun mun selkä magneettikuvattiin ja muuten tutkittiin niin lääkäri sanoi kyllä että epäilee mulla olevan myös niskassa pullistuman. Mutta sekin jäi vähän siihen. Nyt on ollut taas pari päivää ihan hirveät niskakivut. Otin eilen illalla lihasrelaxantin ja menin aikaisin nukkuun mutta koko yö meni tuskastellessa. Kerkesin kyllä sen verran nukahtaan että näin tyhmää unta jossa oltiin mamman kanssa eksyksissä tavaratalossa. Mentiin jatkuvasti ylös ja alas portaita mutta ei löydetty ulos ollenkaan :P :P
Myös "kummitus" kävi viime yönä. Makasin mahallani sängyllä ja yhtäkkiä tuli sellainen tunne kuin joku olis tarrannu mun nilkasta kiinni ja vetäny kevyesti taaksepäin. Mutta eihän siellä mitään ollut. Voi olla taas jotain astetta oudompia hermokipuja.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓