perjantai 7. marraskuuta 2014

Rasvaa ja läskiä

Tänään on ollut taas tahmea päivä. Yleensä olen innoissani ensilumesta vaikken muuten lumesta välitä. Mutta nyt kyllä alkoi heti ottaan päähän kun ei ulkona tahdo pysyä pystyssä :( Iineskään ei tykkää kun tassuja paleltaa... Ja se pelkää noita lumipalloja heitteleviä mukuloita. Onneksi ne ei ole ainakaan vielä keksiny heitellä niillä ihmisten ikkunoita niinkuin viime vuonna :(

Iltapalaksi tein salaista pahettani eli pekonia. Rakastan pekonia mutta en syö sitä kovin usein (on sen verran epäterveellistä että edes minä en uskalla syödä sitä usein). Olen aiemmin paistanut pannulla mutta siitä tulee niin inhottava käry että olen etsinyt vaihtoehtoisia kypsennysmuotoja. Tänään kokeilin kolmannen kerran uunissa ja tuli tähän mennessä parhaita :P Eli tällaisella ohjeella kypsensin. Pekonisiivut vierekkäin uunipellille + leivinpaperille. Uuni 125 astetta ja paistoin puolisen tuntia. Hyvää tuli :) Tosin nyt sitten uhkaa närästää :P Mutta eipähän tartte taas pariin  kuukauteen syödä pekonia ;)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓