torstai 7. huhtikuuta 2016

Unia ja sämpylöitä

Ollaan kaverini Susannan kanssa molemmat vakuuttuneita että nähdään maailman tyhmimpiä unia joten sovittiin että ruvetaan kirjaan uniamme ylös ja vertaillaan. No viime yönä tuli vihdoin nähtyä unta. Mutta olisi pitänyt kirjoittaa se ylös heti herättyä koska nyt kauppareissun jälkeen sen alkuosio on jo hakusessa. En muista muuta kuin että minä ja sekalainen joukko sukulaisia & ystäviä järjestettiin jotain juhlia jossain maatilalla. Ja siellä maatilalla oli joku valtavan iso maanalainen, todella rapistunut kellari. Ja koko ajan siitä varoiteltiin että se on romahduksen partaalla mutta silti siinä unessa jostain syystä minä päädyin koko ajan sinne kellariin hakeen jotain. Ja se oli todella karmiva paikka. Ja jossain vaiheessa siitä tuli aika labyrintti-mainen mikä on ensimmäinen viittaus tulevaan. Sitten jossain vaiheessa unta meitä rupes kiusaan jonkinlainen kummitus tai vastaava ja kaikkia outoja ja kamalia asioita rupes tapahtuun. En muista enää muuta kuin sen viimeisen jossa äite tuli pahvilaatikon kanssa ja rupes kirkuun avatessaan sen. Selvisi että siellä laatikossa on kissanpentu jonka jalat on revitty irti. Mutta en missään vaiheessa nähnyt itse sitä kissaa koska selvästi mun alitajuntani osaa sensuroida mun unista liian kamalat näyt. Sitten siinä tapahtu jotain kaikkea outoa ja jotenkin selvisi että minä olin katkonut ne kissan jalat kun se henki oli ottanut musta vallan tai jotain.
Sitten selvisi että se henki oli David Bowien Jareth-hahmo labyrinth-elokuvasta :D :D Ja se väitti olevansa mun oikea isä. Ja se uni loppu siihen että se paino mun päätä johonkin suihkulähteeseen ja sen pitäis palauttaa mun taikavoimat tai jotain :D

Joo pistäkää paremmaks :D Toi uni on sinällänsäkin tyhmä mutta en ymmärrä mistä toi Jarethkin siihen tuli kun en ole tota leffaa nähnyt ainakaan 20 vuoteen. Nyt kyllä täytyy katsella :D Mutta kyllä oli taas hauska herätä ja miettiä mitä tuli alitajuisesti tehtyä ja koettua. Jos joku osaa tulkita unia niin olis kiva kuulla :D


Systerin fb-postauksen innoittamana päätin tänään pitkästä aikaa leipoa jotta pääsee kokeileen uutta uunia. Pari pellillistä tuli väsättyä pinaatti-sämpylöitä. Oli kyllä hyviä vaikka vähän oli vaikeuksia matkalla kun en tosiaan ole leiponut varmaan ainakaan vuoteen mitään. Ja oli muuten ensimmäiset leikkauksenjälkeiset leivät :P




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓