torstai 28. huhtikuuta 2016

Englantia

Tänään pääsin pitkästä aikaa puhumaan englantia kun lähistölle muuttanut maahanmuuttaja rupesi juttusille. Eikä siinä mitään. Mutta nyt on taas lisää ihmisiä joita vältellä tossa pihalla. Siis ettei joudu jutteleen kun lähtee kauppaan tai roskia viemään ;) ;) Olen aina yrittänyt kaikin keinoin vältellä kaikkia mahdollisia naapureita ja talkoita ja mitä tahansa mikä voisi johtaa jutteluun. Koska kun juttelet kerran niin joudut jäämään jutteleen joka kerta puoleks tunniks. Ja mulla ei ole minkäänlaista tarvetta ystävystyä. Mulle riittää sellainen satunnainen tervehtiminen rapussa. Enkä pane pahakseni vaikkei olisi sitäkään :P Onneksi tässä samassa rapussa ei ole enää yhtään ihmistä jota tarttis kartella ;) Pihapiirissä kyllä..
Olin kuitenkin positiivisesti yllättynyt että pystyin vielä jutteleen luontevasti englanniksi. Tulee niin vähän puhuttua sitä nykyisin. Tai ylipäänsä puhuttua, millään kielellä.
Itse asiassa oli outoa että mun puheeni oli paljon normaalimpaa englanniksi. Kun puhun suomea niin rautojen ja puutumisen ja purennan takia se menee ihan sössötykseksi ja välillä viheltämiseksi ja änkytykseksi. Muistan kun töissä vielä ollessa yritin puhua asiakkaalle ranskaa, no se oli nolo kokemus :P

Töistä puheenollen. Työkkäristä tuli työtarjous. Tällä kertaa onneksi kirjeenä eikä puhelimitse niinkuin viimeksi. Nokialla olisi tämä paikka. Ensimmäinen kerta kun tarjotaan Tampereen ulkopuolelta mulle. Onneksi Nokia on vielä siedettävän lähellä. Paikasta riippuen voi olla lähempänä kuin edellinen työpaikka. Toivon tietysti että saisin sen paikan, mutta ei vaan jaksa enää innostua. En ole päässyt pitkään aikaan enää edes haastatteluun :( :(
Ja kuitenkaan mun hakemuksista ei pitäis olla mitään vikaa. Mutta se pitkä työttömyysjakso ei tietenkään anna hyvää kuvaa. Pitkäaikaistyöttömässä kun täytyy olla jotain vikaa tai sitten se on vaan laiska :P :P Joku näin mulle sano päin naamaa. En vain muista enää kuka. Paras oli kun lääkäri sano kerran että ei työttömän tarvi kävellä :P Että on ihanaa olla täysin ihmisarvoton työtön.

2 kommenttia:

  1. katselin yks päivä sun koulutodistusta,muistatko vielä sun ranskan numero oli tasan 10. :) - mamma

    VastaaPoista

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓