torstai 20. helmikuuta 2014

Meditaatio

Tänään on kyllä taas sellainen päivä että pakko kokeilla varmaan jotain meditaatio tai ainakin rentoutusohjelmaa. Jo eilen illalla alkoi stressi kun piti kirjoittaa kiireellä pitkä "työhakemus". Ja minä en osaa kehua itseäni. :( No lähetetty on.. kohtalon käsissä on taas se asia..
Mutta... tänään oli kyllä toi hammaslääkäri reissu taas yhtä helvettiä. Minä en tule toimeen lääkärini kanssa. Se ei osaa eikä se ymmärrä. Kaikkia jouduttiin laitteleen miljoonaan kertaan kun meni väärin ja varmaan jäikin väärin. Suusta lensi välillä veri.. Ja lopuksi vielä olin todella lähellä itkua kun se motkotti noista mun hampaista kun ne lohkeilee ja tulee reikiä. Tuli ihan sellainen olo kuin olisin taas lapsi ja hammaslääkäri motkottaa hampaiden pesusta. Täysin nöyryytetty olo. Itku kurkussa sitten kysyin että mitä mun pitäis sitten tehdä kun pesen hampaat 2-3 kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja olen syöny niin paljon fluoritabletteja että pahaa tekee ja makeaa olen vähentäny vaikken koskaan ole paljon makeasta välittäny muutenkaan. En tiedä miksi mun hampaat on niin paskat eikä hän osannu mitään neuvoa. Mutta nöyryyttämistä ja motkottamista vaan. Olen niin täynnä että menisin vaikka tältä istumalta leikkaukseen ihan vain ettei tarttis nähdä tota ämmää enää :( :(
Onneksi se hoitaja edes on siinä mun tukena. Haki mulle tyynynkin polvien alle kun kysyin voinko pitää polvet koukussa kun selkä kipee.

Rentoutus-harjoitus

Ota mukava asento joka selinmakuulla tai tuolissa mukavasti istuen.
Sulje silmät ja sano itsellesi mielessäsi:
Nyt rentoutan silmäni ja niiden ympärillä olevan alueen
Nyt rentoutan suuni ja sen ympärillä olevan alueen
Nyt rentoutan kaulan, niskan ja hartiat
Nyt rentoutan molemmat käteni
Nyt rentoutan rintakehäni
Nyt rentoutan vatsani
Nyt rentoutan molemmat jalkani: reidet, polvet, pohkeet
Nyt rentoutan jalkateräni
Käy sitten kehosi läpi vastakkaisessa järjestyksessä: jalkaterät, pohkeet jne.
Tunnustele mitä osia kannattaa rentouttaa lisää.
Sano lopuksi: Nyt rentoutan pääni sisäosan ja mieleni.
Voit jäädä hetkeksi tähän levolliseen, mukavan rentoutuneeseen tilaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓