lauantai 22. helmikuuta 2014

Voide jalkoihin ja tassuihin

Sekä mulla että koiralla on vähän jalka ongelmia. Mulla kivut on edelleen normaalit mutta sen lisäksi olen laiminlyönyt jalkapohjien hoitoa ja nyt on toisessa kantapäässä pari todella kipeää halkeamaa. Oikein pahaa tekee astua. Koiralla myös on jalkapohjat kuivat ja punoittavat. Tein sitten ekstemporee hoitovoiteen kun sattuu olemaan iso purkki kookosöljyä ja se tarttis saada käytettyä ettei mene vanhaks.
Tällaisen seoksen tein:

* 2 dl kookosöljyä (sulatettuna)
* 15 tippaa teepuuöljyä

- Sulatin siis tuon kookosöljyn kattilassa. Annoin hieman jäähtyä ja lisäsin teepuuöljyn.
- Sitten jääkaappiin vähän jähmettyyn.
- Sitten levitin jalkapohjiin ja tassuihin. Ja sukat molemmille jalkoihin ;)
- Hunaja olisi ollut vielä tässä kova sana mutta mulla ei ole sitä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓