torstai 10. huhtikuuta 2014

Hammassärkyä ja migreeniä

Suupolilla käyty taas. Kaikki sujuu eteenpäin normaalisti ja leikkaus häämöttää edessäpäin :( ja mulla kauhea paniikki.
Suu on jälleen kipeä.

Sen lisäksi en tiedä että mitä teen tuon migreenin kanssa. Sinänsä migreeni on mulle ihan tuttu kun olen vuosikausia kohtauksia saanu mutta kohtaukset on pahentunut ja niitä tulee paljon useammin kuin yleensä.
Aiemmin mulla on  yleensä kevät-kesäaikaan tullut 1-2 migreeniä kuukaudessa ja syksy-talviaikaan 1-2 parissa kuukaudessa. Yleensä on ollut sama kaava eli aurat (n. ½ tuntia), hirveä päänsärky (1-6 tuntia) sitten pahoinvointi/huimaus (pari tuntia). Sitten yleensä oksennan ja se on ohi.

Mutta...
Nyt on tullut talviaikanakin 1-2 kohtausta kuukaudessa. Nyt kevätpuolella on ruvennu tuleen jopa viikottain kohtauksia ja pahimmillaan on kestänyt kohtaus 5 päivää. Kaava on muuttunut tällaiseksi aurat (n. 1 tunti) sitten rupeaa meneen näkö toisesta silmästä (tämä saattaa kestää koko kohtauksen ajan), sitten rupeaa toinen puoli naamasta puutuun samoin kuin joskus toinen käsi, sitten tulee ihan järkyttävä päänsärky (tämä tosiaan kestää 6 tunnista jopa muutamaan päivään), sitten tulee nuo pahoinvoinnit ja huimaukset ja lievä sekavuus. Sitten se menee ohi mutta pari päivää senkin jälkeen on vielä vähän uupunut ja huono olo :(

Kun ekan kerran tuli tuollainen migreenikohtaus niin kävin päivystyksessä ja siellä sanottiin että se oli joku tietyntyyppinen migreenikohtaus ja olisi hyvä käydä omalla lääkärillä käymässä. Ja kävinkin mutta ei se sieltä edennyt sen kummemmin mihinkään.
Mutta en tiedä mitä nyt teen kun on tosiaan ruvennu tuleen enemmän ja enemmän kohtauksia.
Mikä tietysti varmaan johtuu siitä että kaikkein pahin aiheuttaja migreenikohtaukseen mulla on aurinko :( :(



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓