maanantai 14. huhtikuuta 2014

Väsymys

Kipukoomailu jatkuu.
Kipulääkkeetön päivä ei ole enää realistista. Olen nyt yrittänyt vähentää kipulääkkeitä, mutta tuntuu että se on mahdotonta. Vieroitusoireita tietysti tulee mutta niitä nyt saa tullakin. Mutta toi jyskyttävä kipu lonkassa ja varpaissa on ihan helvettiä :( En oikeasti tiedä mitä pitäis tehdä. En mä nyt voi loppuikääni vetää pillereitä. Tai en ainakaan halua. Mutta kun ei ole mitään muuta mikä helpottaisi kipua. Taas on lääkkeet vähenemään päin ja se on ihan järkyttävää ajatella mitä omat sisuskalut joutuu kestään :( Joka päivä ajattelen että nyt olen vaikka hammasta purren ilman sitä pilleriä. Mutta kun se jyskytys alkaa niin sitä juo vaikka hirvenkusta kun sais sen edes hetkeksi helpotusta. En ymmärrä miten muut kroonisista kivuista kärsivät jaksaa päivästä ja jopa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen näitä kipuja :( En kuitenkaan pidä itseäni mitenkään kipuherkkänä ihmisenä. Tai olen miettinyt että kun monet on mulle sanonu että sä varmaan kestät pienet kivut kun olet hampaiden, selän ja niskan takia joutunut kestään todella kovaa kipua. Mutta musta tuntuu että viime vuosina mun kynnys kestää mitään kipua on vaan madaltunut ja madaltunut. Onko muilla kivuista kärsivillä tästä kokemusta?? Paraneeko kivun sieto vai heikkeneekö se ajan myötä??
Kuviin ei vieläkään ole tullut aikaa joten tää asia ei etene mihinkään suuntaan :(

Kävin tänään pitkästä aikaa vaa´alla ja 81 kiloa näytti. Eli olen vuodessa lihonu 10 kiloa. Pakko on tuota lukemaa yrittää edes saada alemmas. Tai ainakin täytyis jotenkin saada painonnousu pysäytettyä. Ruokaan mun on helpompi vaikuttaa tällä hetkellä kuin liikuntaan. Lihan olen nyt jättänyt ruokavaliosta pois, veden juontia olen lisännyt ja energiajuoman olen vaihtanut sokerittomaan ja vähentänyt korkeintaan yhteen päivässä. Sokerin olen käytännössä jättänyt myös kokonaan pois. Totta kai sitä joissain ruoissa on enkä mä sen suhteen rupea skitsoileen mutta siis karkit, leivonnaiset ja jäätelöt sekä limut & mehut olen jättänyt pois.
Lenkillä yritän käydä joka päivä vaikka sattuis. Tietysti siis koira on pakko viedä joka tapauksessa mutta kunnon lenkkiä yritän heittää. Muuten on liikkumisen suhteen pakko mennä päivän mukaan. Joinain päivinä on hyvä jos jaksan lenkin jälkeen kävellä lähikauppaan :( Pientä kevyttää joogaa yritän tietysti iltaisin vääntää.

Tällaisen salaatin tein tänään. Olin yllättynyt että kummipojat tykkäsi siitä kovasti vaikka harvoin syövät kasviksia. Täytyy varmaan tehdä toistekin.

* Kurkkua
* Tomaattia
* Jääsalaattia
* Selleriä
* Maissia
* Leipäjuustoa
* Raejuustoa
* Poppiksia (niitä kanapalloja, vähän kuin nuggetit mutta pyöreitä)




1 kommentti:

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓