tiistai 12. toukokuuta 2015

Askelmittari (S Health)

Tänään on ensimmäinen päivä kun olen joutunut vähän himmaan kuntoilussa. On sen verran lonkka ja selkä kipeänä ettei uskalla yhtään revitellä. Lenkkejä ollaan koiran kanssa tehty ja vähän joogasin. Noiden lisäksi olen nyt muina päivinä kuntoillut juoksemalla, nyrkkeilemällä ja aerobickaamalla.
Yksi mua liikkumisessa auttava asia on ollut askelmittari. Samsungissa on tuo S Health-ohjelma johon kuuluu muunmuassa juurikin askelmittari. Mulla oli se edellisessäkin kännykässä mutta en sitä tajunnut käyttää. Nyt olen ihan koukussa. Ei luulisi että jollain askelten mittauksella olisi mitään tuolista nostavaa vaikutusta mutta kyllä sitä tulee erilailla liikuttua kun on tuo mittari joka näyttää paljonko olet liikkunut (askeleet, aika ja matka sekä kalorikulutus) ja kuinka paljon vähintään pitäisi päivässä liikkua.
Sen lisäksi tuolla ohjelmalla voi mitata yksittäisen lenkin pituuden (ja vauhdin sekä kalorit) kuten myös juoksulenkin tilastot. Lähestulkoon kaikille urheilumuodoille on myös omat mittarinsa. Pystyn myös mittaamaan sykkeen ja laskemaan päivän aikana syömieni ruokien kalorimäärät. Sekä paljonko vettä tulee juotua. Joitain muitakin juttuja tuossa on mutta kaikkia en ole vielä kerennyt tutkimaan.
Hyvä apuväline kuntoiluun siihen saakka kunnes saan säästettyä rahaa aktiivisuusrannekkeeseen ;)

Paino ei ole juurikaan tippunut kuntoilusta huolimatta. Mutta housut rupeaa tuntumaan väljiltä ja kroppa tuntuu notkeammalta. Eikä kivut ole hirveästi pahentunut jos ei helpottunutkaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓