maanantai 25. toukokuuta 2015

Silmä- ja muitakin vaivoja

Kun ei niitä vaivoja ole vielä muuten tarpeeksi niin tänään on sitten vaivannu silmät, pää ja vatsa. Silmä on vaivannu jo pari päivää. Eilen en saanu toista silmää auki kuin puoliväliin. Sormella vetämällä vain sain toisen silmän kokonaan auki. Ei minkäänlaista kipua tai kutinaa tai vuotoa. No tänään silmä onneksi aukeaa mutta ei vieläkään olen ihan kunnossa. Välillä jää vieläkin silmäluomi vähän liian alas kun avaan silmän ja kun katson oikealle niin on vähän sumeaa. Näen siis kyllä ihan normaalisti muuten. Vähän on sellainen olo kuin olisi roska tai näärännäppy mutten ole ainakaan vielä tutkiessa löytänyt. Toivottavasti menisi ohi ettei tarvitse lähteä lääkäriin. Ramppaan siellä muutenkin ihan tarpeeksi.
Eilen ajattelin silmävaivan mahdolliseksi aiheuttajaksi migreeniä. Kun migreeniin mulla toisinaan liityy pahojakin silmäoireita, voi mennä näkö kokonaan toisesta silmästä. Ja mulle iski kyllä tänään pieni migreeni, mutta en usko sen liittyvän silmään. Se pieni kohtaus tuli kun menin vahingossa ulos aurinkoon ilman aurinkolaseja. Saman tien kun katsoin aurinkoon niin iski kipu silmän päälle ja lähti sahalaidat. Onneksi näyttäis että heti otettu lääke tehoisi eikä migreeni etenisi.
Vatsa kramppaa taas. Mun vatsani ei selvästi tykkää terveellisestä ruokavaliosta. Olen jättänyt sokerin pois ja vähentänyt rasvoja. Olen syönyt paljon hedelmiä ja kasviksia, täysjyvää ja juonut vettä. Ruoansulatus on totaalisesti pysähdyksissä :( Taitaa olla liian nopea muutos, mutta en viitsisi ruveta epäterveellistä ruokaa mättään sen takia että vatsa toimis ;)

Koira on todella väsynyt taas. Huomaa että jo nämä lämpötilat on sille raskaat. Ei lupaa hyvää kesälle :( :( Täytyy ruveta miettiin millä saisi kämpän pidettyä viileänä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓