Uskaltauduin viimein kokeileen kaalikeittoa pienen tauon jälkeen. Rakastan kaaliruokia mutta en ole uskaltanut tehdä kun pelkään närästystä. Mutta ainakaan tällä kertaa ei tullut mitään polttoja.
* 400g jauhelihaa
* mustapippuria, paprikajauhetta, suolaa
* 2,5-3 litraa vettä
* Puolikas kaali
* 1 silputtu sipuli
* 1 lihaliemikuutio
* 1 kasvisliemikuutio
* pussi keittojuureksia
* 10kpl maustepippuria
* Heitin mukaan myös pari perunaa. Itse en välitä perunasta kaalin kanssa mutta kummipojat oli syömässä ja heille täytyy olla perunaa :)
- Paista jauheliha ja mausta
- Pilko kasvikset ja laita veteen kiehumaan liemikuutioiden ja pippurien kanssa. Lisää jauheliha (ja perunat).
- Keitä kypsäksi. Jos haluaa mahdollisimman hyvän niin kannattaa haudutella pitkään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti