perjantai 19. heinäkuuta 2013

Koiraa ja joogaa ja koirajoogaa...

 Joogaa


Kyselin tuossa entiseltä joogaopettajaltani että onko hänellä ehdottaa mitään hyviä joogaliikkeitä ihmiselle joka kärsii välilevynpullistumasta tai iskiaksesta. Sainkin häneltä runsaasti ehdotuksia mitä kannattaa kokeilla että pystyykö. Itse pystyin tekeen melkein kaikki. Tietysti jos sattuu niin pitää heti lopettaa, mutta tässä on kai liikkeitä jotka joillakuilla on helpottanu kipua:


























kuvat: www.yogajournal.com ja www.intuitiveflow.com

Olen myös etsiskelly tietoa koirajoogasta joka on kiinnostanut mua jo vähän aikaa kun siitä oli telkkarissa juttua. Nyt kun olen katsellut videoita niin täytyy sanoa että vaikka mua kiehtois aihe kamalasti niin Inkun kanssa on turha koittaa :D Sillä menis hermot 2 sekunnissa, mutta tässä lyhyt video asiasta kiinnostuneille:




Tänään on ollut kiva päivä koska pitkästä aikaa pystyin juokseen vähän aikaa. Tosin vasen polvi alkoi paukkuun mutta ihan sama. Päätin sitten kokeilla ruoaksi jotain uutta. Tai siis olen syönyt sitä valmiiksi ostettuna mutta ekan kerran kokeilin tehdä sitä itse.

Pinaatti-fetapiiras

ja kuten kuvasta näkyy niin fetat kelluu pinnalla ja koko roska palo :D ja pohja on muuten raaka. Mutta maku oli ihan kohdallaan :) ja sehän on pääasia.

Pinaattia
Fetaa
Smetanaa
Kermaa
Juustoraastetta
Tilliä
+ Piirakkapohja




Ikävä asia vain on että vatsa turpos taas kun ilmapallo kun söin piirasta :( On kamalaa kun vatsa saattaa turvota 2 vaatekoon verran kun syö jotain "väärää". Ja mitä olen kuunnellut niin kuitenkin yleinen vaiva. Tässä on joitain vinkkejä turvotukseen mitä olen ihan googlettamalla löytänyt. Itse en ole vielä kokeillut mutta kerron jos jotain mullistavaa löytyy.

Kaikkein suosituin "lääke" turvotukseen tuntuu tällä hetkellä olevan sitruunamehu. Siis suoraan sitruunasta puristettu. Pitäis auttaa kun puristaa sitä vähän veteen ja juo. Ja sitten toinen on kuulemma limen viipaleet. :P Kai se täytyy kokeilla kun selvästi netin suosituin vinkki.

Muutkin vinkit on pääasiassa veteen sekoitettavia aineita. Sitruunan ja limen jälkeen yleisimmät on minttu, kurkku ja inkivääri.

Olen usein miettinyt että pitäis kokeilla jotain puhdistuskuuria. Siis että jois vaikka vain päivän pelkästään vettä ja jotain noita puhdistusmehuja. Mutta musta ei taida olla siihen. Mulla on aina ollu sellainen "ongelma" että mun on saatava ruokaa tasaisin väliajoin tai menen koomaan :D Siis väsähdän ihan täysin ja mulle tulee huono-olo ja kamala päänsärky :P :P Syön usein mutta yleensä vain todella pieniä määriä kerralla. Mutta ehkä mä joskus kokeilen jotain puhdistuskuuria :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓