maanantai 17. kesäkuuta 2013

Kukkien Kasvatusta ja muuta mukavaa

En ole koskaan ollut mikään viherpeukalo. Kaikki vähätkin kasvit mitä mulla oli niin kuoli aikoja sitten. Jopa kaktukset. Mutta viime jouluna sain parhaalta ystävältäni "lahjaks" pienen viikunan oksan. Todella ruipeloinen, siinä oli vain kaksi lehteä. Se oli ollut jo biojäteastiassakin kun ystäväni päätti tuoda sen minulle. Puoli vuotta myöhemmin Viivi on jo iso ja rehevä pikku-puu. 
Täytyy myöntää, että sen jälkeen on iskenyt pieni kasvi kärpänen ;) Tai ehkä se on vain jonkinmoista puuhaa kun elämä on tylsää. Joka tapauksessa tällä hetkellä fiikuksia kasvaa 4 kappaletta ja kaktuksia 5 kappaletta. Myös lihansyöjäkasveja laitoin kasvamaan, mutta niiden istutus epäonnistui. Täytyy yrittää uudelleen toisen kerran. 


 Viivi-fiikuna ja pikkusiskot :)













Kasvi teemaa jatkaen, olen pitkään haaveillut puusta olohuoneessa. En siis oikeasta puusta (tai no kyllä sekin kelpais), mutta puun kuvasta olohuoneessa. En oikeastaan tiedä miksi. Kun olin TTY:llä niin yhdessä vierasasunnossa oli olohuoneen seinällä metallinen puu. Se loi jotenkin rauhallista ja luonnonläheistä tunnelmaa vaikka asunto muuten oli hirveä ja ruma loukko. Olen taas selaillu nettiä etsien erilaisia seinäpuu malleja. Tässä muutamia erilaisia mistä tykkään:


 Upea maalattu puu. Ehkä turhan haastava :(
 Kaksi keväistä pirteää puuta
 Yksinkertaiset puut ja 2 bambia ;)
 Iloinen puu ja lintuja. Myös seinän väri on kiva.
 Hauska idea "sukupuusta

 Taiteellinen puu

Toisenlainen taiteellinen puu








Söpö puu ja legendaarinen pöllö.
















 Olen aina tykännyt tästä puumallista.
Kiva puu ja tykkään seinän väristä. Sohva on kamala..
















Vielä linkki kasvisruoasta...

Nyt se on todistettu. Kasvissyöjät elävät pidempään. 



1 kommentti:

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓