perjantai 28. kesäkuuta 2013

Vaikea yö, kamala aamu, raskas päivä...

Yöllä tuli taas kieputtua sängyssä kipujen kanssa ja aamuyöstä kun heräsin niin löi kamalan migreenikohtauksen. Aamu meni sitten oksentaessa. Nyt on sellainen olo että tekis mieli mennä nukkuun, mutta kun ei viitsis ettei ens yö mene taas vaikeaks.

Migreeni on ainoa vaiva johon en ole löytänyt minkäänlaista apua vaikka olen saanut lääkäriltä lääkkeitä siihen, joogaohjeita, homeopaattisia ja fytoterapeuttisia lääkkeitä, ruokavalio ehdotelmia jne. Mikään ei auta tai edes helpota :( Ei auta kuin odottaa syksyä. Aurinko, lämpö ja ukkoset nimittäin pahentaa aina migreeniä ja saatan saada kohtauksia 3-5 viikossakin. Syksyllä ja talvella selviän yleensä parilla kohtauksella kuussa.
Tänään oli sentään onneksi kyseessä vain mulla yleisempi tavallinen aurallinen migreeni. Eli ensin tuli aurat, sitten muutaman tunnin helvetillinen päänsärky, pahoinvointi ja huimaus, sitten oksennus ja sen jälkeen kivut helpottaa mutta väsyttää ihan hitosti.
Toinen migreenityyppi jota sairastan on vielä raskaampi koska siihen liittyy toisen puolen puutuminen. Ensin puutuu naama ja menee näkö toisesta silmästä, sitten puutuu toinen käsi ja lopuks jalka :( Töissä vietiin kerran ensiapuun kun pomo raukka luuli että mulla aivohalvaus.


1 kommentti:

  1. Minulla sama homma. Kaikki mahdolliset lääkärien lääkkeet ja muut käyny läpi eikä mistään saa edes hetkeksi helpotusta. Kesäisin kohtauksia jopa joka päivä.

    VastaaPoista

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓