perjantai 9. elokuuta 2013

Koirista :(

En olisi ikinä uskonut että koirista voisi tulla minulle ongelma, mutta täällä osassa Tamperetta missä asun on todella paljon koiria. Ja koirat sinänsä eivät ole ongelma vaan omistajat jotka pitää niitä vapaana. Se on kiellettyä, mutta en ottaisi  niin paljon pulttia jos he pystyisivät pitämään koiransa aisoissa mutta kun nämä ihmiset eivät pysty.
No tänään taas lenkillä lähti mun ja Inkun perään iso Bordeauxindoggi. Omistaja ei viitsinyt tulla hakeen koiraansa vaikka se seuras mua pitkän matkaa. Hän vain huuteli koiraansa ja puhalsi jotain helvetin pilliä. Iines ei tykkää että vieraat koirat lähestyy sitä enkä tietenkään voinut tietää millä asialla toinen koira on. Joten tilanne oli hyvin vaarallinen sekä molemmille koirille että mulle joka olin siinä kahden koiran välissä. Onneksi doggi lähti vetään kun karjasin kunnolla ja heilutin nyrkkiä ilmassa. Siinä oli tietysti vaarana että tuo koira olis käynyt päälle mutta onneksi ei näin tehnyt.
Ehkä hän sitten toivon mukaan palasi omistajansa luo.
Tuo ei tosiaankaan ole ainoa vastaava tapaus. Myös ihmiset jotka pitävä koiransa narussa joskus päästävät koiransa kysymättä haisteleen mun koiraani. Ja mulla on ollut aina se periaate että kun koira on ulkona ja kytkettynä niin vieraat ihmiset eikä koirat lähesty kun koira kokee sen ahdistavana.
Aargh.. Miten sais noille koiranomistajille taottua siitä koiran pitämisestä kytkettynä ja aisoissa. Me ei kuitenkaan eletä missään maalla jossa todennäköisyys toisen koiran kohtaamiseen olis pienempi. Täällä minun ei tarvi kuin kävellä roskiksille ja todennäköisesti vähintään 3 koiraa on näköpiirissä.




Kuormalava

Tässä taas lisää näitä kuormalava ideoita joista tykkään :)
http://diycozyhome.com/10-pallet-furniture-ideas/





Jojo

Muuten niin kipuisan päivän ehdoton kohokohta oli tietysti kuten aina, Jojon vierailu :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓