maanantai 5. elokuuta 2013

Tragikomedia

Tää on taas yksi niitä päiviä kun musta oikeasti tuntuu, että mun elämäni on yksi hemmetin tragikomedia :P Mun iänikuiset tappeluni työkkärin ja kelan kanssa on naurattanut useita ihmisiä jo jonkin aikaa ja nyt taas tänään nosti päätään toinen asia joka mun elämässäni tuottaa alati päänvaivaa. Nimittäin hampaat. Mulla on nyt ollu hammasraudat 3 vuotta ja täytyy sanoa että niidenkin kanssa on kaikki mahdollinen mennyt vikaa. No tänään kävin taas kiristyttämässä rautoja suupolilla ja ilmeisesti elämä rautojen kanssa venyy taas aikas paljon kun yksi hammas on kellahtanut vähän kumoon kun raudat ei ole ollut oikein :P Ei sillä että mulla kauhea hinku olisi leikkaukseen mutta alan oleen niin täynnä hampaita ja rautoja että tekis mieli ottaa tongit ja repiä ne irti. :P
Kivut suussa on nyt taas ihan kohtalaisen kovat niinkuin aina kiristyksen jälkeen eikä näihin kipuihin auta oikein mikään. Ne on vain kestettävä.


Tältäkin kivulta ja tuskalta olis säästynyt kun kouluajan oikoja olisi viitsinyt tehdä työnsä sen sijaan että keskitty haukkuun ja pelotteleen lasta.





Hiusasiaa

Hammaslääkäristä tullessa kävin samalla keskustan liikkeissä katsomassa hiuskoristeita. Kun multa yksinkertaisesti ei onnistu tuo kampausten teko niin ajattelin katsella jotain millä koristaa hiuksia että saisin niihin vähän juhlavampaa ilmettä joskus. Mutta ne löytänyt mitään mun hintaluokalle sopivaa :P www.nelly.com issa olisi vähän sen tyylisiä koruja jos näistä vain sais vähän "kevyemmät" versiot. Tollaisenaan menee jo vähän liian juhlalliseks :D







Yleensä ostan kaikki hiuspanta, pinni, lenksu tuotteeni isoina erinä Pinniminnistä (www.pinniminni.fi)
Jotain tän tyylisiä tykkään käyttää hiuksissa:












 Eikä tämä huivikaan ole pahan näköinen (myös pinniminnistä) Mulla on vähän samantyylinen sinisenä. Se on kiva piriste esim. mustiin pukuihin.


Kofeiiniriippuvuus

Viime päivinä mun on ollu pakko myöntyä siihen että kofeiinista on tullut mulle ongelma :( Riippuvuuden muodossa siis. Helposti menee 5-6 tölkkiä päivässä + kahvit. Jäin taas yötöissä pahaan koukkuun. Eikä kukaan oikeasti tunnu ymmärtävän kuinka hirveät vieroitusoireet voi kofeiiniriippuvuudessa tulla. Olen yleensä pyöritelly silmiä noille energiajuomien myyntikielloille (alaikäisille) ja negatiivisille tutkimustuloksille mutta nyt on kyllä pakko myöntää että on silläkin aineella omat vaaransa :P
Jos jollain on hyviä vinkkejä kofeiiniriippuvuudesta eroon pääsemiseen niin otan mielellään vastaan.

2 kommenttia:

  1. Minä join paljon kokista kun lopetin energiajuomat. Eihän mitään terveellistä nekään ole mutta niissä on kuitenkin vähän kofeiinia. Niin tulee kevyempi lasku kuin jos vain lopettais seinään.

    VastaaPoista
  2. kokis on hyvä. Tee jos tykkäät teestä. Kahvia voi yrittää juoda vähän enemmän. Oikeastaan kaikki neste voi käydä korvikkeena mutta ehkä tosiaan kokis ja kahvi parhaat (vaikka ne vähäkofeiiniset maitokahvit) kun niissä kofeiinia niin kevyt lasku. Tai sitten vain yrittää vähentää vaikka niin että muutaman päivän juo vain 4 tölkkiä ja sitten muutaman päivän 3 jne.

    VastaaPoista

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓