perjantai 16. elokuuta 2013

Unia

Tänään on vähän parempi olo. Kuume nousi taas yöllä mutta nyt pysynyt alhaalla. Kivut on kovat lonkan seudulla ja ristiselässä. Varpaat on puutunu. Käsiäkin pistelee, mutta se johtuu varmaankin siitä että kaikki lihakset on jumissa kun ei kipujen takia pysty kunnolla rentoutuun.
En ole taaskaan nukkunut kuin pari tuntia ja nekin meni painajaisia nähden.
Olen taas viime aikoina nähnyt tosi paljon painajaisia ja vaikka ympäristöt ja tilanteet unissa vaihtelee niin teemat on yleensä samoja. Joten jos joku unien tulkitsija lukee niin kiinnostais tietää mitä mun unet voi tarkoittaa.
En yleensä näe mitään varsinaisia kauhu-unia jossa mua ajettais takaa tai yritettäis tappaa tai joku kuolis tms. Mutta mun unissa esiintyy melkein aina samaa teema; olen myöhässä jostain/kamala kiire johonkin enkä pääse sinne vaikka kuinka yritän.
Esimerkiksi viime yönä odotin unessa linja-autoa. Ja sitten kun se tuli pysäkille niin en päässyt millään sinne bussiin. En saanu tavaroita kasaan, mulla ei ollu  kenkiä, en saanu kenkiä jalkaan ja kaikkea mahdollista mikä esti mun pääsyni siihen bussiin ja se bussi oli koko ajan lähdössä ja tais pari kertaa lähteäkin.
Toi on vähän harvinaisemman tyylinen uni siinä mielessä että yleensä olen myöhässä jostain paikasta, töistä, koulusta tms. Mutta linja-autot esiintyy mun unissa usein. Yksi yleinen bussiteema mulla on se, että olen jossain eksyksissä ja yritän kauheasti löytää bussipysäkkiä jossa voisin nousta bussiin ja sitä kautta "turvaan".
Itse en osaa unia tulkita yhtään, vaikka mulla on joskus ollut kirja aiheesta. Ainakaan noi koulusta/töistä myöhästymiset ei yleensä ajotu mihinkään kiireeseen ja usein näenkin unta sellaisesta työpaikasta/koulusta missä en enää edes käy.
Ja mulla ei kyllä ole sitä ongelmaa ettenkö muistais unia. Muistanne yleensä pieniä yksityiskohtia myöten. :P Mikä on harmi koska 95% mun unista on negatiivisia. 

 Musiikki

Unohdin mainita että musiikkihaaste päättyi joten pääsen nyt linkkaan taas vapaammin hyvää musiikkia. Ja tänään olen kuunnellut paljon suomalaisbändi the 69eyesia. :) Tässä on yksi kaunis kappale joka kannattaa kuunnella vaikkei olisi muuten metallimusiikin ystävä.





Laihdutus

Mun ja Suvin laihdutusurakkaa en ole nyt viitsinyt päivittää koska tilanne on se, että olen lihonut ainakin 10 kiloa. Yhtään liioittelematta. On tullut välillä ahmittua ja välillä lopetettua syöminen kokonaan. On aineenvaihdunta täysin sekaisin ja kauhee turvotus :P Nyt kun tulee syksy niin jaksaa toivon mukaan taas paremmin lenkkeillä. Mulle syksy ja talvi on aina kuntoilun kulta-aikaa vaikka usein ihmisillä on päinvastoin.

Sisustus

Mulla ei ole ruokailuhuonetta sen paremmin kuin keittiötäkään tässä pikkuasunnossa mutta ainahan sitä voi haaveilla. Tällä sivulla on muutamia ruokailuhuone ideoita :) Suurin osa niistä on ihan liian pröystäileviä mun makuun mutta oli siellä muutamia jotka kelpuuttaisin
http://www.digsdigs.com/39-beautiful-shabby-chic-dining-room-design-ideas/





DIY

Tässä on taas yksi kiva idea Diycozyhomelta jonka pystyis tekeen ja vois löytä käyttöä kun jostain löytyis se energia tehdä :P

http://diycozyhome.com/

2 kommenttia:

  1. Tuollaiset unet viittaa yleensä turhautumiseen ja sellaiseen tunteeseen että olet vähän niinkuin jumissa. Esimerkiksi nuo taistelut työkkärin, kelan ja selkäongelmien kanssa voi hyvin tuottaa tuollaisia unia. -Susku

    VastaaPoista

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓