lauantai 31. elokuuta 2013

Läski

Tänään, tai on tää ollut tiedossa mulle jo pari päivää, on ollu pakko herätä siihen todellisuuteen että olen lihavimmillani koskaan. En ole siis koskaan painanut niin paljon kuin nyt. Eli on pakko ottaa kivuista huolimatta itseään niskasta kiinni ja liikkua. Mutta toisaalta olen tietoinen myös siitä että ainakin 85% mun paino-ongelmista johtuu siitä mitä laitan kurkusta alas.
Mutta olen nyt tehnyt itselleni kunto-ohjelman josta yritän pitää kiinni kivuista huolimatta. Eilen suju vatsalihasliikkeet ihan hyvin joten täksi päiväksi olisi lenkkien lisäksi suunnitteilla lyhyt cardio kickboxing ohjelma. Itse teen sen wiin kanssa mutta laitan tähän alas niitä liikkeitä mitä siinä tehdään. Pystyy tekeen hyvin ilman ohjelmaakin mutta kannattaa laittaa soimaan jotain kunnon tecno musiikkia :D
Mutta se ruokapuoli. Mun ongelmani koostuu 3:sta asiasta:
a) Energiajuomat. Olen saanut vähennettyä taas 1-2 tölkkiin päivässä mutta ne on kaloripommeja. En kuitenkaan tahdo pystyä oleen ilman.
b) Iltaporsailut. Pystyn hyvin kevyesti oleen koko päivän, n. 8 illalla syömättä. Itse asiassa harvoin tekee mieli syödä ennen kello kolmea päivällä. Mutta illalla tulee se hirvee mässäilyn tarve ja mun pahimmat viholliset on naksut, sipsit, popcornit jne. Makeeta ilman pystyn oleen ihan helposti mutta noi suolaset, rasvaset kaloripommit on mun heikkous. Ei vain pysty oleen ostamatta tai oleen syömättä. MUTTA tänään tein osa-aikaisen lakon eli en saa syödä nyt kuin korkeintaan 2 iltana viikossa. Enkä siis tosiaan syö normaalistikaan isoja määriä kerralla mutta nyt pitää opetella oleen ilman.
c) Muu ruoka. Mun muutkaan ruoat ei ole kauhean hyviä tukemaan tätä operaatiota. Syön kyllä paljon salaatteja yms. mutta teen myös usein piirakoita, pannareita tms. ruoaksi. Syön paljon perunaa ja pastaa. Hedelmiä en syö juurikaan mutta tänään olisi tarkoitus tehdä banaanirahkaa välipalaksi. Se on sellainen jälkkäri jossa yhdistyy hyvä ja huono mutta on sitä huonompiakin vaihtoehtoja. Ruoaksi olisi tarkoitus tehdä ihan perunaa ja jauhelihakastiketta.

Siinä vähän mun ongelmista. Jos teillä on ideoita niin kertokaa toki. Sen verran olen myös yrittänyt muuttaa että juon taas paljon vettä. Tykkään kyllä vedestä, se ei ole pakkopullaa mutta se jotenkin tuppaa yksinkertaisesti unohtuun se juominen. Myös vihreän teen olen taas lisännyt päivään. Ja rautaa syön edelleen. :)
Tässä nyt niitä kickboxing cardio liikkeitä. Jos tuntuu ettei ole kuvien perusteella selvillä liikkeistä niin youtubesta löytyy aiheesta kyllä videoitakin.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kesä alkaa oleen lusittu, mikä sopii mulle vallan mainiosti. Syksy on suosikki vuodenaika 💓💓💓